یکی از اجزای مهم ساخت هویت توانمندی های فردی هستند . توانمندی ها چی هستن؟
تا به حال به بازی کردن دسته جمعی بچه ها نگاه کردی ؟ هر کدوم از اون ها رفتارهای منحصر به فردی دارند که از بیرون کاملا مشخصه
یکی از بچه ها توانمندی خاصی در قصه پردازی و سرگرم کردن بقیه داره ، بچه دیگه ای توانمندی خاصی در ارتباط گیری و رابطه سازی داره و یکی هم توانمندی خاصی در رهبری و گروه ساختن داره .
از همون دوران کودکی هر کدوم از ما در کار خاصی توانمندی داریم که از دیگران متفاوت میشیم که اگر اون ها رو بشناسیم و ازشون استفاده کنیم به خودمون و دیگران لطف بزرگی کردیم. این توانمندی ها در ما وجود دارند ، نادانسته از اون ها تمام عمر استفاده می کنیم و بدون این که درمورد اون ها آموزشی دیده باشیم اون ها رو بلدیم و وقتی به کارشون می گیریم خیلی لذت می بریم و از بقیه بازخورد مثبت می گیریم. بدون صرف انرژی بالایی اون ها رو انجام می دیم.
همه ما درون خود از قابلیت های گذشتگانمان برخورداریم اما ممکنه تا زمانی که به چالش کشیده نشدیم از وجود آن ها بی اطلاع باشیم . توانمندی ها و قابلیت های فردی به ما ارث رسیده اند و زمانی که اون ها رو به کار می گیریم به بالاترین حد رضایت و موفقیت در زندگی می رسیم .
زمانی که رضایت از درگیر ساختن قابلیت ها و فضیلت هایمان با زندگی حاصل می شود زندگی ما سرشار از اصالت می شود
همه ما در زمینه هایی از زندگی عالی ، متوسط و در حوزه هایی هم ضعیف عمل می کنیم . در فعالیت هایی که عالی عمل می کنیم احتمالا توانمندی های خاصی داریم .
هیچ توانمندی بهتر و یا بدتر از دیگر توانمندی ها نیست و انسانی نیست که توانمندی خاصی نداشته باشه ، برای کشف اون ها لازمه نگاه دقیق تری به رفتارهای خودمون داشته باشیم و زمانی که از اون ها آگاه شدیم به کارشون بگیریم .
تصور کن عقاب که توانمندی خاصش پروازه در تلاش باشه دنبال طعمه بدود و از قابلیت پرواز کردنش استفاده نکنه به نظرت چقدر می تونه موفق باشه و احساس شادکامی داشته باشه و یا سگی رو تصور کن که در تلاش باشه با چشم دنبال غذا بگرده و از بویایی قویش استفاده نکنه .
توانمندی های ما از بین نمی رن و هر بار که اون ها رو به کار می بریم قوی تر میشن و با این کار شخصیت ما از دیگران متمایز می شه ، در واقع تفاوت های فردی سرمایه های اجتماعی هستند .

جهت انجام آزمون روی لینک زیر کلیک کنید