توسعه فردی به چه معناست و به چه دردی می خوره ؟

توسعه به معنای وسعت دادن ، رشد دادن و گسترش دادنه ،انسانی که تو حوزه فردی کار کرده نمود بیرونیش اثر گذاری ، موفقیت ، سود دهی و دست آورده اما مهم تر از اون نمود های درونیه که شامل احساس رضایت ، احساس ارزشمندی و داشتن شادکامی و احساس خوشبختیه .

من کی هستم و قراره با زندگیم چی کار کنم ؟

حضور من در دنیا چه سودی برای خودم و دیگران داره ؟

در پس این سوال مهم و اساسی که من کی هستم لازمه یک قدم به سوی خود شناسی برداریم . پس قدم اول در زمینه توسعه فردی شناخت خوده ، شناخت خود یعنی به توانمندی و ارزش های شخصی خودمون آگاه بشیم ، نیازهای خودمون رو بشناسیم تا بتونیم در قدم بعدی بر اساس اون ها چشم اندازی معنا دار تو زندگیمون ترسیم کنیم .

یکی از دلایل مهمی که هدف هامون برامون بی انگیزه میشن اینه که هدف ها بر اساس چشم انداز طراحی نشدن و اون هدف ها با توانمندی های فردی ما و ارزش هامون سازگاری ندارن .

دوره توسعه فردی به افراد کمک می کنه بر اساس خود شناسی آینده متصور خودشون رو طراحی کنند و تو مسیر خلق خود بهترشون از زندگی معنا دار بهره مند بشن .

از مزایای شرکت در دوره های توسعه فردی میشه به شناخت خود ( ارزش ها ، نگرش ها ، توانمندی ها ، نیازها ) ؛ طراحی یک زندگی معنا دار و خلق یک هویت خود ساخته بر اساس واقعیت های موجود اشاره کرد .

هدف دوره های توسعه فردی کمک به افراد برای پیدا کردن این سوال مهم و اساسیه که من کی هستم و نقشم در این دنیا چیه ؟ و چطور می تونم انسان اثرگذاری باشم ؟

توانمندی های فردی

براساس یافته های علمی مارتین سلیگمن برای داشتن احساس شادمانی در زندگی و تجربه ی احساس رضایت از زندگی لازمه چندتا توانمندی مهم خودمون رو پیدا کنیم و اون ها رو تو حوزه های مهم زندگیمون به کار بگیریم .

بر اساس یافته های روان شناسی مثبت گرا هر کدوم از ما در خودمون توانمندی هایی داریم که با اون ها به دنیا اومدیم و با به کار گیری اون ها لطف بزرگی به خودمون و به دنیا کردیم .

تو دوره توسعه فردی من عوضی بر اساس آزمون ها و روش های علمی به دنبال توانمندی های فردی خودمون می گردیم و آینده خودمون رو بر اساس اون ها طراحی می کنیم.

مدیریت اولویت ها

گاهی در زندگی دچار سردرگمی و بلاتکلیفی میشیم و بر سر دو راهی های سخت و انتخاب های مهم زندگیمون گیر می کنیم . یک انسان توسعه یافته مدت زمان زیادی رو بابت تصمیم گیری از دست نمیده چرا که اولویت های مهم زندگیش رو از قبل مشخص کرده و می دونه تو زندگی دنبال چه چیزی می گرده ، زمانی که اولویت های مهم زندگیمون رو می شناسیم بهره وری خودمون رو افزایش دادیم و همه این ها منجر به سود بیشتر میشه ، سود بیشتر یعنی داشتن روابط ارزشمند با اطرافیان، آسایش ، دست آورد و کمک به دیگرانه .

پس لازمه به جای برنامه ریزی و مدیریت زمان مدیریت اولویت کنیم و مدیریت اولویت لازمه اش شناخت خود و توسعه فردیه .

مدیریت استرس

بخش زیادی از انرژی ما هر روزه بابت استرس و عدم توانایی مدیریت اون از بین میره ، استرس یعنی فشار عصبی که انسان متحمل میشه و این فشار از تلاش نا آگاهانه برای کنترل چیزی است که در کنترل ما نیست .

در دوره توسعه فردی با آموختن مهارت های نظاره گری و نوشتن هیجانات می تونیم بخش زیادی از استرس ها رو مدیریت کنیم و یاد می گیریم که کنترل هیچ چیزی به غیر از افکار و اقداماتمون در اختیار ما نیست . این آگاهی باعث میشه بخش زیادی از انرژیمون رو صرف رشد و اثر گذاری کنیم .

مدیریت نگرش ها

درون ذهن هر کدوم از ما باورها و نگرش هایی هست که نه تنها هیچ کاربردی برای خودمون نداره بلکه به ما آسیب های جدی هم زده ، بخش از فرآیند توسعه گشتن و یافتن باورها و نگرش های آسیب زننده ، ناکارآمد و مخربه که مانع از رشد و توسعه فردی میشن ، برای توسعه لازمه نگرش ها و باورهای ناکارآمد فعلی رو با باورها و نگرش های کارآمد عوض کنیم . یکی از منابع مهم برای توسعه فردی باورهای ماست و همین طور یکی از موانع بزرگ هم باورهای ماست . پس مدیریت نگرش ها یک مساله خیلی مهمه .

دوره توسعه فردی من عوضی

همه ما می تونیم عادت ها ، باورها ، رفتارها و در نهایت حال خودمون رو عوض کنیم ، در دوره توسعه فردی "من عوضی" تلاش می کنیم اول خودمون رو بشناسیم و بهترین خودمون رو طراحی کنیم و به سمتش حرکت کنیم . تنها کسی که می تونه" من رو عوض کنه" خودم هستم . اگه فکر می کنی وقتش شده که برای رشد و توسعه خودت کاری انجام بدی تو دوره "من عوضی" همراه ما باش . هیچ وقت برای عوض شدن دیر نیست .

مهارت کوچینگ

در دوره توسعه فردی "من عوضی" شما همراهی یک مربی رو با خودتون دارید ، مربی یا coach به افراد کمک می کنه توانمندی هاشون رو پیدا کنند و یک زندگی معنادار رو برای خودشون خلق کنند .

کوچ یا مربی زندگی Life coach) (به شما کمک می کنه به این پرسش اساسی پاسخ بدین که من کی هستم و می خوام چطور انسانی باشم ؟

کوچینگ coaching) ) مدل ها و روش های مختلفی داره ، مدلی که ما تو این دوره و تو کل سال عوضی بر اساس اون کار می کنیم مدل مبتنی بر علم روان شناسی مثبت گرا هست که کاملا پایه علمی و پژوهشی داره .

در طول دوره پیمان نبوی به عنوان برگزار کننده و" مربی ذهن " در کنار شما حضور داره و به شما گارانتی میده که با گذروندن این دوره در مسیر توسعه فردی قرار می گیرید و اگر بعد از پایان دوره رضایت کافی نداشتید می تونید هزینه ثبت نام رو در خواست کنید و بی چون و چرا اون مبلغی که بابت ثبت نام پرداخت کردید رو پس می گیرید .

 

برای خرید این محصول آن را به سبد خرید خود اضافه کنید